"עתידו של נתניהו לא ידוע": הדיווחים בעולם על הבחירות בישראל

אירועי היממה האחרונה מעסיקים עיתונים ואתרים רבים בתקשורת הבין-לאומית. בניו יורק טיימס כתבו כי "מוקדם לקבוע מי ניצח אך עדיין - נתניהו ספג מפלה". בלומברג: "הימור רה"מ - כשל"

זמן צפייה: 02:16

ברחבי העולם מדווחים היום (רביעי) על אירועי הבחירות בישראל בהרחבה, ומסקרים את התוצאות המסתמנות. ב-cnn התייחסו לראש הממשלה בנימין נתניהו וכתבו: "חום אימים בבחירות בישראל - עתידו של נתניהו לא ידוע". בדיווחים ניתן למצוא הסברים על הקושי העתידי להרכבת קואליציה על ידי נתניהו וכן על ידי יריבו, יו"ר כחול לבן, בני גנץ. זאת, בעקבות העובדה שנכון לרגע זה אין לאף אחד מהצדדים רוב של 61 מנדטים. "מוקדם עדיין לקבוע מי ניצח בבחירות בישראל, אך נתניהו ספג מפלה", נכתב בניו יורק טיימס.

בחירות 2019 בחדשות העולם
בחירות 2019 בחדשות העולם | צילום: CNN

בניתוח שנעשה באתר החדשות "בלומברג", נכתב כי "עתידה של ישראל לא ידוע, הימור נתניהו כשל". בדבריהם, הם ניתחו את הסיכון שלקח נתניהו בהליכה לסבב בחירות נוסף, ואת הניסיון להחליף את השלטון על ידי מפלגת כחול לבן. כמו כן, גם ב-bbc הבריטי התייחסו לקושי בהרכבת ממשלה, וכתבו כי "נתניהו ויריבו עומדים בפני מבוי סתום". כך גם דווח בסוכנות הידיעות הרוסית rt, שבה נכתב: "המתח בבחירות בישראל: גם אם נתניהו ינצח את גנץ, הרכבת קואליציה תהיה מאתגרת".

בחירות 2019 בחדשות העולם
בחירות 2019 בחדשות העולם | צילום: FOX NEWS

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כמה הצביעו לגנץ במושב שבו גדל – והאם ליברמן ניצח בנוקדים?

ליברמן: "האופציה היחידה – ממשלת אחדות; הכנסת לא תתפזר שוב"

האם גנץ ונתניהו יכולים להסכים על רוטציה? • כל התרחישים

בחירות 2019 בחדשות העולם
בחירות 2019 בחדשות העולם | צילום: The New York Times

בבלומברג הציגו את האפשרויות העומדות בפני נתניהו. לדבריהם, גם אם ירכיב ממשלה הוא ייתפס חלש. זאת, בתקופה שבה קיימים אתגרים רבים באזור המזרח התיכון, וממשל טראמפ עתיד להציג בקרוב את תוכנית השלום שלו. כמו כן, התייחסו לאפשרות שלא יצליח להרכיב ממשלה, וימצא את עצמו עומד למשפט, כפוף לשימוע, בתיקיו.

עוד ניתן למצוא דיווחים על הקשיים שיעמדו בפני מי שירכיב את הקואליציה, וכן הסבר על תהליך הרכבת הממשלה בישראל בפוקס ניוז, בוושינגטון פוסט וכן בחדשות abc.

בחירות 2019 בחדשות העולם
בחירות 2019 בחדשות העולם | צילום: AP

עוד התייחסו בתקשורת הבין-לאומית ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהוכתר בסוכנות הידיעות AP ל"ממליך המלכים", וציינו כי הוא משחק תפקיד מהותי בהרכבת הקואליציה האפשרית במדינה.

כזכור, נכון לעכשיו, לאחר ספירת 90.8% מהקולות על ידי ועדת הבחירות, ישנו קרב צמוד בין שתי המפלגות הגדולות עם יתרון קל לכחול לבן שקיבלה 32 מנדטים לעומת 31 לליכוד. גוש המרכז-שמאל מוביל עם 56 מנדטים לעומת 55 מנדטים לגוש הימין - ללא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. לרשימה המשותפת יש 13 מנדטים, ולש"ס וישראל ביתנו תשעה כל אחת. יהדות התורה עם שמונה, ימינה עומדת על שבעה, העבודה-גשר עם שישה ולמחנה הדמוקרטי חמישה מנדטים.