17.12.2018

07:25

עודכן:

השיבושים נמשכים: בשל תקלה טכנית - בוטלה תנועת הרכבות לי-ם

כמעט שלושה חודשים לאחר שנפתח לנסיעה באופן ניסיוני, הקו החדש לבירה הושבת באופן זמני בשני הכיוונים - ושב לסדרו מחדש לאחר כשעתיים

השיבושים בקו המהיר לירושלים מנמל תעופה בן גוריון נמשכים: תנועת הרכבות בקו לירושלים הושבתה הבוקר (שני) בשני הכיוונים, בשל תקלה טכנית. לאחר כשעתיים, שבה פעילות הרכבת לסדרה. זאת, כמעט שלושה חודשים לאחר שנפתח הקו לתנועת נוסעים.

 

לפני כשבוע וחצי, נוסעי רכבת ישראל שעשו את דרכם מתל אביב לבנימינה ולפרדס חנה, נאלצו להחליף שלוש רכבות, לאחר שהורדו בתחנות הביניים, מרכבת שלדבריהם הייתה אמורה להגיע לתחנות יעדם. עקב כך, עצרו מספר נוסעים מתוסכלים את תנועת הרכבת למשך דקות ארוכות. הנוסעים עמדו על דלתות הרכבת ולא איפשרו לה לצאת מהתחנה חזרה לכיוון דרום.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רכבת ישראל

רכבת ישראל (istock)

 

 

המקרה עורר גרר תגובות זועמות ברשתות החברתיות. נוסעים שתיעדו את החוויה הלא נעימה, סיפרו כי הנסיעה מתל אביב לבנימינה ארכה שעות ארוכות, תוך זמני המתנה ארוכים וסיכון הנוסעים, לטענתם. "הורידו אותנו בנתניה והעלו אותנו לרכבת, שאמרו לנו שמגיעה עד פרדס חנה ובנימינה. החלפנו רכבת תוך סיכון חיי אדם. הורידו אותנו שוב בחדרה ואמרו לנו רדו בתחנה זו ותחליפו רכבת שלישית. יצאנו ב-17:30 מתל אביב, השעה עכשיו 19:15 ואנחנו עדיין בחדרה בדרך לפרדס חנה", סיפרה אחת הנוסעות בסרטון שהעלתה בפייסבוק.

 

זו אינה הפעם הראשונה שנוסעי רכבת ישראל לא הורדו בתחנת היעד שלהם. במקרה דומה, שארע לפני שבוע נוסעים ברכבת הפרברית שיצאה גם היא לכיוון תחנת בנימינה, התלוננו כי הרכבת עצרה בתחנת קיסריה - אך הדלתות לא נפתחו. לפי הנוסעים, הרכבת המשיכה לתחנת בנימינה, ושם הם נאלצו לעלות על הקו שנוסע דרומה ויחזיר אותם ליעדם.

 

לפני כחודש וחצי אירעה תקלה דומה לזו שנרשמה הבוקר, כאשר רכבת ישראל הודיעה כי בשל תקלה בקטר בקו המהיר, שנמצא עדיין בהרצה, תנועת הרכבות בקו תהיה בתדירות של אחת לשעה. מהחברה נמסר כי "הצוותים פועלים לתיקון התקלה - מידע נמסר לנוסעים". כעבור כשעתיים הודיעה החברה כי תנועת הרכבות בקו חזרה לסדרה.

 

בעקבות רצף התקלות ברכבת לירושלים, דרשה מנכ"לית אשכול רשויות גליל מערבי, יעל רון, לבטל את המשך הניסויים ברכבת. לדבריה, "הפריסה החוזרת מוצתה, ואין טעם להמשיך בניסויי הרכבות על חשבון תושבי הגליל המערבי שקווי הרכבת שלהם צומצמו לצורך פתיחת הקו החדש. תושבי הגליל המערבי לא צריכים להמשיך ולסבול בשל אוזלת היד של הרכבת, וזאת עוד בשם קו חדש שלא מצליח להתרומם מעל התקלות החוזרות ונשנות והביטולים הדחופים".