האלופה ה-2 בצה"ל: יפעת תומר ירושלמי - הפרקליטה הצבאית הראשית

גנץ הודיע כי תא"ל תומר-ירושלמי, המכהנת בתור יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, תיכנס לתפקיד במקום אלוף שרון אפק - שמסיים את תפקידו בתום 6 שנים. עם מינויה, תועלה לדרגת אלוף. "פורצת דרך"

זמן צפייה: 00:21

אלופה שנייה בצה"ל: שר הביטחון בני גנץ החליט היום (חמישי) למנות את תא"ל יפעת תומר ירושלמי לפרקליטה הצבאית הראשית בצה"ל. עם מינויה, תועלה תומר-ירושלמי לדרגת אלוף, ובכך היא תהפוך לאלופה השנייה בתולדות צה"ל אחרי אורנה ברביבאי. הפרקליטה החדשה תחליף את הפרקליט הצבאי הראשי המכהן אלוף שרון אפק, שיסיים שש שנים בתפקיד.

תא"ל תומר-ירושלמי מכהנת כיום כיועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר. בעבר, היא כיהנה כראש מחלקת ייעוץ וחקיקה בפרקליטות הצבאית, כשופטת צבאית וסגנית נשיאה בבית הדין הצבאי ביפו. תומר-ירושלמי מחזיקה בתואר שני בהצטיינות יתרה במשפטים מבית הספר למשפט צבאי שרלוטסוויל וירג'יניה ארה"ב, ותואר שני במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב. 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יבוא מקביל ורגולציה אירופית: המהפכה של האוצר להוזלת עלויות

10 ערבים מלוד יואשמו בהשלכת בקת"בים: "ניסו לחדש את המהומות"

ההפגנות נגד בנט: המשטרה תאסור השמעת קולות אזעקה מחוץ לביתו

יפעת תומר ירושלמי
יפעת תומר ירושלמי - הפרקליטה הצבאית הראשית | צילום: דובר צה''ל

"תומר-ירושלמי היא קודם כל משפטנית מעולה, בעלת ניסיון ורקע נרחב בכלל התחומים של עשיית הפרקליטות הצבאית", אמר גנץ על מינויה. "אני בטוח שהיא תמלא את התפקיד באופן מצויין תוך התמודדות עם המשימות המורכבות שעל הפרק, ובהן המשך ההגנה על חיילי צה"ל, על הדין הבין-לאומי, וסיוע לדרג המבצעי במילוי תפקידו לפי החוק".

"תא"ל תומר-ירושלמי היא גם אישה פורצת דרך, שקידמה בתפקידה הנוכחי רפורמות חשובות למען נשות הקבע, שמלווה את שילוב הנשים בתפקידי מפתח בצה"ל, ואת הטיפול בהטרדות מיניות. כשר הביטחון, אני גאה למנות אותה לאישה השנייה בדרגת אלוף בצה"ל, ואני בטוח שהיא לא תהיה האחרונה".

שרון אפק
שרון אפק

אורנה ברביבאי, האלופה הראשונה בצה"ל - שהפכה לשרה, בירכה את תומר-ירושלמי, ובחשבון הטוויטר שלה כתב: "ברכות ליפעת האלופה! מקווה שלא יקח עשור נוסף כדי למנות את האלופות המעולות שבדרך".

 

גם יו"ר נעמת חגית פאר בירכה על מינויה של תומר-ירושלמי לתפקיד הפרקליטה הצבאית הראשית, ומסרה: "מינוי אליפות - הגיע הזמן לאלופה נוספת בצה"ל, והגיע הזמן ששילובן של נשים בתפקידים הבכירים ביותר בצה"ל ומחוצה לו יהיה עניין שבשגרה. מדובר במסר חשוב לכל הנשים בישראל שגם השמיים אינם הגבול עבורן, ושום תקרת זכוכית לא תוכל לעצור את השינוי שכבר קורה".