גאוותו של אדיפוס
גאוותו של אדיפוס (סיוון אלירזי)

נוכחות חובה – תערוכות אירועים ומה שביניהם 24.5-30.5.18

במוזיאון מגדל דוד נפתחת ביום חמישי 24/5 התערוכה החדשה לונדון בירושלים. התערוכה מציגה את התרבות הבריטית ברחובות העיר ועוסקת ברגעים הנדירים בהם הפכה ירושלים, תחת השלטון הבריטי, מעיר קטנה ומוזנחת לעיר מערבית משגשגת. עד סוף שנת 2018.

תה בגינה במהלך באזר של הכנסיה, אוספי 1937 הסקוטית הארכיון הציוני המרכזי ירושלים
תה בגינה במהלך באזר של הכנסיה, אוספי 1937 הסקוטית הארכיון הציוני המרכזי ירושלים (צילום: אורון צבי)

ביום חמישי 24/5 תפתח תערוכת הבוגרים של התכנית לתואר שני באמנויות בבצלאל. השנה, יוצגו 23 פרויקטים המספרים את התהליכים אותם עברו הסטודנטים. נעילה: 9/6. רחוב סלמה 60, תל אביב.

דניאל לויט, ללא שם 2017
דניאל לויט, ללא שם 2017 (יחצ)

המוזיאון לאמנות האסלאם מציג תערוכה חדשה חמסה חמסה חמסה החל מיום חמישי 24/5. התערוכה עוסקת במוטיב המוסלמי שהפך למרכיב בלתי נפרד מהזהות הישראלית בימינו ויוצגו בה 555 חמסות בדיוק שנעשו על ידי 50 אמנים ומעצבים ישראלים מתחומים שונים. את התערוכה אצרו ד"ר שירת מרים שמיר ועידו נוי והיא תינעל ב 24/11.

חמסה שד חידק, חמסה שד ילד, חמסה שד טכנו 2017
חמסה שד חידק, חמסה שד ילד, חמסה שד טכנו 2017 (עדן הרמן רוזנבלום)

גלריה אלפרד תציג החל מיום חמישי 24/5 את תערוכת היחיד של האמנית ענבל הופמן פלאש דרייב. התערוכה מתייחסת לתמה 'חזון וכישלון' ובוחנת דווקא את ההזדמנויות האפשריות הטמונות בכישלון שבהן ניסיוניות, שבריריות, חולשה, הססנות ובלבול. תוך כדי כך, מפנה התערוכה זרקור לתעוזה וללקיחת סיכונים הגלומות במילה 'כישלון'. אצרה את התערוכה טלי בן נון והיא תינעל ב 22/6.

ענבל הופמן, פלאש דרייב 4
ענבל הופמן, פלאש דרייב 4 (יחצ)

האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל תציג תערוכת מכירה של המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית החל מיום חמישי 24/5 ולמשך יומיים בלבד. בתערוכה יוצגו למעלה מ 250 עבודות של מרצים, בוגרים וסטודנטים מהמחלקה וההכנסות יוקדשו למלגות השתלמות לסטודנטים. התערוכה תתקיים בבית טולמנ׳ס, המנופים 3, הרצליה.

קרמיקה וזכוכית, מעין בן יונה
קרמיקה וזכוכית, מעין בן יונה (יחצ)

גלריה נולובז תציג את התערוכה של רענן חרל״פ 16 מ"ר החל מיום חמישי 24/5. עבודותיו של חרל״פ עשויות עץ ובעבודת המיצב הזו, עבודתו השתלטה על רצפת הגלריה וממש החליפה אותה. הצופה נכנס לתוך העבודה, מוזמן ללכת עליה, לשבת ולנוח בצל שאריות "הטבע" שפלשו לרחוב הסואן. את התערוכה אצרה איריס מנדל.

עלה תילתן
עלה תילתן (רענן חרל״פ)

אסף רהט יציג את ליל המינוטאורוס בגלריה שלוש לאמנות עכשווית החל מיום חמישי 24/5. בתערוכה יוצגו עבודות ציור גדולות על נייר, הנעות בין אקספרסיוניזם לסוריאליזם בטכניקה של טמפרה. העבודות משקפות תהליך פרשנות אישית של רהט לסיפור המינוטאור של בורחס. נעילה 7/7.

אסף רהט, ללא שם
אסף רהט, ללא שם (יחצ)

גלריה עינגע תציג החל מיום חמישי 24/5 את התערוכה גופים זרים. התערוכה מחברת שלושה גופי עבודות אשר נוצרו בזמנים ובמקומות שונים. הכרות מתמשכת ושיחות אישיות בין האמנים הובילו לתחושת זיקה בין היצירות ולרעיון של תצוגה משותפת. נעילה 30/6.

אתי שוורץ, מרכז מבקרים (רוואבי) מס׳ 1-5
אתי שוורץ, מרכז מבקרים (רוואבי) מס׳ 1-5 (יחצ)

התערוכה החדשה של יאיר גרבוז אין גבול לפניך תוצג החל מיום שישי 25/5 בגלריה זוזו שבעמק חפר. בתערוכה יוצגו עבודות שיצר גרבוז בשנתיים האחרונות, בתקופת זמן אינטנסיבית ורגשית מאז הנאום שנשא בעצרת הבחירות של תנועות השמאל בכיכר רבין בחורף 2015. את התערוכה אצר יוסי וסיד.

פסטיבל מוסררה מיקס יתקיים בשבוע הבא 29-31/5 ברחבי שכונת מוסררה שבירושלים זו השנה ה-18 עם תכנית עשירה בה ישתתפו עשרות אמנים ומוזיקאים מהארץ ומהעולם. כל האירועים יתקיימו בתוך מתחמי הגלריה, בחצרות הבתים, באולמות, ברחובות ובמרחבים הציבוריים של מוסררה. הפסטיבל נערך מדי שנה ביוזמתו ובהפקתו של מוסררה – בית הספר הרב תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר.

פסטיבל מוסררה מיקס
פסטיבל מוסררה מיקס (רנטה שפרד)

ג

אולי יעניין אותך גם...