חושים נסתרים
חושים נסתרים (צילום יחצ)

כך הצליחה סוני לייצר בולטות ועניין בשבוע העיצוב במילאנו

בתערוכה 'חושים נסתרים' הציגה ענקית הטכנולוגיה תצוגת תכלית צנועת מראה אך גדושה בגימיקים חדשניים ומסקרנים ששילבו בין טכנולוגיה, התנהגות אנושית, עיצוב ועתידנות

כאלף וחמש מאות האירועים בסלון הלוויין של מילאנו הוכיחו שהמגוון העצום שהציעו החברות והמותגים השונים בהחלט סיפק את מאווייהם של בעלי כל הטעמים. מי שהגיע להתעדכן ולסקור עניינית את הקולקציות החדשות של פריטי ריהוט וחפצי נוי לבית בא על סיפוקו באותה מידה כמו המרותקים למיצבים צבעוניים ומיצגים הזויים, אוהבי תצוגות התכלית הפנטסטיות והמתעניינים בהפגנות הכוח של הון, דעה והישגים מסוגים שונים.

מי שהפתיע בתצוגה שקטה ועדינה, אך לגמרי מרתקת, הוא דווקא תאגיד הענק הבינלאומי 'סוני' שהצליח ליצור סקרנות ועניין דווקא באמצעות מוצגים קטנים יחסית, מונוכרומטיים וכאלה הדורשים ריכוז והתעניינות, לרב תוך כדי הפעלה עצמית או קבלת הסבר, מורכב לעיתים, מאחד מנציגי החברה. בעולם גדוש ומלא גירויים ודימויים וכשהתצוגה הצבעונית של המותג MOOOI, בהובלתו של מרסל וואנדרס המוחצן הוצגה ממש בשכנות, הצליחו היפנים בתערוכה 'חושים נסתרים' לא רק להפעיל את החושים אלא גם לפתות את המבקרים חסרי הסבלנות לטעום ממה שככל הנראה צפוי לנו בסביבת המגורים של המחר.

חושים נסתרים
חושים נסתרים (צילום יחצ)

גימיק או קולות מהעתיד

החוויה, שחולקה לחמישה אולמות חושים, כללה מספר רב של עמדות תצוגה מפתיעות שנראו תמימות על פניו אבל בהחלט יצרו קריאות התפעלות והעלו המון חיוכים עם הפעלתן. כך למשל, הוצגו טלוויזיה המתאימה עצמה לאפן הנחה רנדומלי של מסגרת על קיר, צלו של פרפר המרחף סביב אגרטל פרחים, מדף המגיב להושטת היד ומפעיל מיני פריטי נוי הנמצאים עליו וקירות המייצרים מוסיקה כתוצאה מתנועה ומגע יד.

למרות ההתפעלות שעוררה התערוכה, בכל זאת לא ממש ברור אם מדובר היה בסדרה של גימיקים חביבים או בתצוגה ויזואלית ואינטראקטיבית של סגנון החיים המועשר של העתיד. לטענתם של אנשי 'סוני', הפריטים בתצוגה באו לאתגר את היחס ולנטרל דעות קדומות הקיימים בין טכנולוגיה והתנהגות אנושית תוך יצירת אינטראקציה עם חפצים מוכרים. עוד טענו אנשי החברה שהתפתחות הטכנולוגיה מהירה עד כדי כך שקשה לעיתים לעמוד בקצב שלה ולעיתים אף קשה להבין את התועלת שהיא מביאה למשתמש. "אנו חשים שמטרת הטכנולוגיה, פיתוח החוויות המנחמות וחקר דרכי התקשורת החדשות שיתערבבו בחיינו אינה לשנות את החיים, אלא להשתלב כחלק מהם ומממשק הבית שלנו באפן שיתמזג ברכות בחללי המגורים של כולנו" אמרו ב'סוני'.

חושים נסתרים
חושים נסתרים (צילום יחצ)

עיצוב לא פחות חשוב

בנוסף על חוויות פרקטיות, דאגו ב'סוני' להדגיש שעיצוב המוצרים עומד כמפתח לשילובם האלגנטי בחללי מגורים מודרניים ולפיתוח ממשקים שיקלו על השימוש בהם ויאפשרו למשתמשים לנצל ולהפיק תועלת גדולה יותר מהטכנולוגיה. עם זה, העיצוב, לטענתם, הוא לא רק עניין של קווים ונפחים, אלא גם ואפילו יותר דרך לחקור דרכים חדשניות לשילובן של טכנולוגיות בחיי היומיום. מטרת החוויה, שהציגו והציעו אנשי 'סוני' בתערוכה, הייתה לקדם סגנון חיים נוח תוך יצירת חוויה רגשית בשילוב כל החושים כולם. באפן מסוים, העיצוב משמש כמפתח לחקר האינטראקציות החדשות וליצירת סביבה שבה אובייקטים הם יותר מהם עצמם אלא כאלה התורמים ליצירת סביבה אישית ועשירה יותר.

חושים נסתרים
חושים נסתרים (צילום יחצ)

התערוכה, שכאמור כללה חמישה מקרי בוחן שהוצגו בחמישה מתחמים, הצליחה להעצים את החושים הנסתרים של המבקרים ואף להדגיש אותם. העיצוב שולב בטכנולוגיה באופנים שונים במטרה לתקשר עם המבקרים, עם המוצרים ועם החללים וליצור חוויה תפיסתית תוך התנסות בשימוש בחפצים פונקציונאליים מוכרים שהפכו באחת לחוויות מסקרנות ומעוררות עניין.

חושים נסתרים
חושים נסתרים (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...