הביתן של ויטרה בסלון הריהוט
הביתן של ויטרה בסלון הריהוט (צילום LEGIT)

סלון הריהוט במילאנו מסכם את האירועים בפרסים ומספרים

"חשוב לנו יותר לשמור על איכות האנשים, המציגים והמיצבים בתערוכה ולהעלות את רמתם עוד ועוד" אמר ראש העיר מילאנו, ג'וספה סאלה, במעמד קבלת פרס מטעם הנשיא

במסגרת ארוחת גאלה חגיגית, שנערכה בשבת ונעלה באפן רשמי את חגיגת העיצוב השנתית הגדולה בעולם Salone Del Mobile 2018, חולקו שלושה פרסים על תרומה יוצאת דפן לעולם העיצוב והריהוט כפי שזו באה לידי ביטוי בפיירה – מרכז הירידים המסחרי של מילאנו במהלך ימי התערוכה.

ראש העיר מילאנו, ג'וספה סאלה, מתראיין ל LEGIT
ראש העיר מילאנו, ג'וספה סאלה, מתראיין ל LEGIT (צילום LEGIT)

מסגרת טקס חלוקת הפרסים, הוענק גם פרס מיוחד מטעם הנשיא לראש העיר מילאנו, ג'וספה סאלה, כאות הוקרה על מחויבותו ליריד ולשיתוף הפעולה המלא שלו עם האירועים. בראיון ל LEGIT, שהתקיים במהלך שבוע העיצוב, ציין ראש העיר ג'וספה סאלה שהעיר מילאנו אינה מתכננת ואינה מעוניינת להגדיל עוד את היקפה של התערוכה. "השנה הגיעו למילאנו 450,000 איש וחשוב לנו יותר לשמור על איכות האנשים, המציגים והמיצבים בתערוכה ולהעלות עוד ועוד את רמתם" ציין סאלה "בנוסף, אני מעודד מאוד את שבוע האופנה במילאנו ללמוד משבוע העיצוב. שבוע האופנה נתפס כמקצועי מאוד ופחות מושך אליו קהל רחב ומיצבים המייצרים התרחשות ברחבי העיר. הייתי רוצה לראות אותו לומד ומתפתח כמו שבוע העיצוב מה שכבר מתחיל להתרחש בפועל".

בנוסף, מסתבר שסאלה מקיים ידידות אמיצה עם ישראל בכלל ועם העיר תל אביב בפרט. ל LEGIT אמר שביקר בתל אביב והתארח אצל ראש העיר רון חולדאי עמו הוא שומר על קשר חם ואמיץ. "אני מעריך מאוד את מר חולדאי ומתייעץ אתו על נושאים חשובים כמו ניהול עיר, ניהול כנסים וביטחון בכנסים. בהמשך לביקורי אצלו, אני מזמין כמובן את מר חולדאי להחזיר לי ביקור במילאנו בזמן הקרוב" אמר סאלה.

הזוכים המאושרים

שלושת המנצחים בפרס מטעם הסלון, מבין 1,841 החברות שהציגו ביריד, הם המותגים האיטלקיים cc-tapis ו Magis, שהציגו גם בסלון וגם ברחבי העיר, וכן מותג המטבחים היפני Sanwa שהציג במסגרת תערוכת המטבחים הנלווית לתערוכה הגדולה.

הביתן של MAGIS בסלון הריהוט
הביתן של MAGIS בסלון הריהוט (צילום יחצ)

המותג Magis, שהקים ביתן בהשראת עיירה אידאלית קטנה ואדריכל הרנסנס אנדראה פלדיו, יצר תצוגה שקטה, מתוחכמת והרמונית של פריטים שנוצרו, בין היתר, בשיתוף סטודיו העיצוב השוודי Note Design. בנוסף, הציג המותג סדרת כסאות אלומיניום בשיתוף המעצב ג'ספר מוריסון, פריטים חדשים בסדרת הילדים ME TOO, סדרת גופי תאורת לד נישאים בשיתוף המעצב הפיני אויבה טוקה וסדרת מערכות אחסון בשיתוף המעצב הגרמני קונסטנטין גריצ'יץ'.המותג Magis, שהקים ביתן בהשראת עיירה אידאלית קטנה ואדריכל הרנסנס אנדראה פלדיו, יצר תצוגה שקטה, מתוחכמת והרמונית של פריטים שנוצרו, בין היתר, בשיתוף סטודיו העיצוב השוודי Note Design. בנוסף, הציג המותג סדרת כסאות אלומיניום בשיתוף המעצב ג'ספר מוריסון, פריטים חדשים בסדרת הילדים ME TOO, סדרת גופי תאורת לד נישאים בשיתוף המעצב הפיני אויבה טוקה וסדרת מערכות אחסון בשיתוף המעצב הגרמני קונסטנטין גריצ'יץ'.

cc-tapis, שטיח באריגת יד בעיצוב פטרישיה אורקיולה
cc-tapis, שטיח באריגת יד בעיצוב פטרישיה אורקיולה (צילום יחצ)

המותג cc-tapis מתמחה בייצור שטיחים הנארגים ידנית בנפאל על ידי אומנים מקומיים. לצד זה, מחזיק המותג בארגון שאינו למטרות רווח המספק חינוך מלא לילדי האורגים.

חברת Sanwa הציגה את תערוכת 'האימפקט של הקומפקטי' ובה שמונה מטבחים קומפקטיים בסגנונות שונים שגודלם מושפע מדירות המגורים ההולכות וקטנות כתוצאה מהתרחבותה של האוכלוסייה בעולם. פרס מיוחד הוענק למותג הריהוט האיטלקי Riva 1920 המתמחה בייצור רהיטים עשויים עץ מלא.

SANWA
SANWA (צילום יחצ)

מסכמים במספרים

בנוסף להענקת הפרסים, הודיעו קברניטי הסלון שמהדורה ה-57 שלו, שננעלה בשבת, היוותה הצלחה גדולה הן מבחינת נוכחות הקהל והן מבחינת קשרי מסחר המהווים עדות לעוצמת האירוע וליכולתו לייצר מעורבות והתרגשות. עוד הודיעו כי במשך ששת ימי התערוכה בפיירה, ביקרו במקום כ 435,000 איש שהגיעו מ 188 מדינות. מספר זה של מבקרים מעיד על עלייה של 16 אחוזים ביחס לשנת 2016 ועלייה של 26 אחוזים ביחס לשנה שעברה. בתערוכה הציגו, כאמור, 1,841 מציגים שכ 30 אחוזים מהם הגיעו ממדינות שונות ברחבי העולם. אל אלו הצטרפו 650 מעצבים מתחת לגיל 35 שהציגו בתערוכת המעצבים הצעירים.

המיצב Living Nature של האדריכל והמעצב האיטלקי קארלו ראטי שהיווה תהודה לארבע עונות השנה ושימש כמעבדה המשלבת בין עיצוב, הנדסה ובוטניקה, היווה שלוחה של התערוכה במרכז העיר. המיצב נחשב גם הוא להצלחה גדולה וסחף אליו כ 2,000 מבקרים מדי יום. ברגע שייסגר, ביום רביעי הקרוב, כל עשרים ושלושה מיני הצמחים שהובאו מרחבי העולם והוצבו בו יתרמו לעיר מילאנו.

מיצב ארבע העונות של קארלו ראטי במרכז העיר
מיצב ארבע העונות של קארלו ראטי במרכז העיר (צילום LEGIT)

אולי יעניין אותך גם...