אושר הסיוע לעסקים ולעצמאים; מענק נוסף לבני 67 ומעלה שפוטרו

הממשלה אישרה תוכנית של 8 מיליארד שקלים, בתוכה כלולה הפעימה השנייה של המענק לעצמאים • מפוטרים מעל לגיל הפנסיה יקבלו עד 4,000 שקלים במאי, נוסף על 6,000 השקלים במארס-אפריל

זמן צפייה: 01:12

הממשלה אישרה הבוקר (שישי) את מתווה הסיוע לעצמאים ולעסקים קטנים בסך של שמונה מיליארד שקלים. הסיוע יוענק כתלות במידת הירידה בפעילות העסקף כאשר המענק המקסימלי יהיה 400 אלף שקלים. כמו כן, אושרה הפעימה השנייה בתוכנית הסיוע לעצמאים.

בין היתר, המענק מתחשב בעסקים שנמנעו מלהוציא את עובדיהם לחל"ת, ומתגמל אותם יותר. המדינה תכסה חלקית את הוצאות ההעסקה בזמן המשברץ תגמול זה לא היה ידוע לכתחילה. מדובר בפיצויים שיתקבלו בנוסף למענק העצמאים שמקבל בעל העסק.

בד בבד, הממשלה אישרה מענק מיוחד נוסף לבני 67 ומעלה שפוטרו במהלך המשבר. אוכלוסייה זו תקבל עד 4,000 שקלים בחודש מאי, נוסף על 6,000 שקלים בחודשים מארס-אפריל.

לעוד כתבות בנושא:

פתיחת מספרות וטייק אווי, הקנס על הפרות יוכפל: טיוטת ההנחיות

מניין החולים מקורונה עלה ל-14,882 חולים – מהם 107 מונשמים

מתווה משרד החינוך לחזרה לשגרה: חידוש הלימודים ב-3.5

מחאה הפגנה עצמאים
הפגנת מחאה של עצמאים בדרישה לסיוע כלכלי מהממשלה

היום הממשלה צפויה לאשר הקלות בתקנות לשעת החירום, ולהתיר פתיחת עסקים נוספים מלבד אלה שכבר קיבלו אישור לכך בדיון הקודם שנערך, כדוגמת סניפי "איקאה". בד בבד, נתניהו יקיים היום שיחת וידאו עם מנהיגי אוסטריה, דנמרק ומדינות נוספות כדי לדון באסטרטגיות יציאה מהמשבר.

על פי ההקלות, יותר איסוף עצמי של אוכל ממסעדות. על בעל העסק לדאוג למחיצה בין המוכר ללקוח, לשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם, להקפיד על חיטוי משטחים פנימיים ולחייב את העובדים לעטות כפפות ולחבוש מסכות. לאף לקוח לא יותר לשבת בבית העסק. במקום של עד 100 מ"ר יותר יחס של שני לקוחות בלבד על כל קופה רושמת, ואילו במקום המשתרע על פני 100 מ"ר יותר יחס של עד ארבעה לקוחות בלבד על כל קופה רושמת.

חנויות הרחוב יקבלו אישור להיפתח - אך לפי שעה, חנויות בקניונים עדיין לא. על בעל החנות מוטלת חובה למנוע התקהלות בכניסה.

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי קורונה

מנגד, אסור להפעיל שום עסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם, למשל חנויות קוסמטיקה, או מקומות שבהם עושים דיקור או מסאז׳ - למעט מספרות. הספרים יהיו חייבים לדאוג לחטא באופן שוטף את הציוד, מכונות התספורת והכיסא בין לקוח ללקוח, ועליהם יהיה לעטות כפפות ולחבוש מסכה. מותרת שהייה של שני לקוחות על כל ספר בו זמנית בלבד.

פקחי עיריות ופקחי רשות הטבע והגנים יצטרפו לשוטרים ולפקחי הרשויות המקומיות באכיפת התקנות. הממשלה צפויה לאשר להכפיל את חלק מהקנסות על הפרת ההנחיות, ל-1,000 שקלים במקום 500, ול-2,000 במקום 1,000 שקלים.