08.02.2019

11:17

סימפוניה פסיכדלית: המופע של אינפקטד מאשרום נגע בשלמות

אחרי חמש שנים בלייב פארק וכשהם מלווים ב-30 נגנים מתזמורת המהפכה חזרו אינפקטד מאשרום לגני התערוכה למופע השנתי שלהם. התוצאה: אחד המופעים המגוונים והטובים שלהם

עמית דובדבני וארז אייזן המוכרים יותר כאינפקטד מאשרום הם כבר אגדות של ממש. לא רק בישראל אלא ולא רק בטראנס, אלא במוזיקה אלקטרונית בכלל. בגיל שהרבה אמנים, במיוחד בז'אנרים האלקטרוניים, נמצאים בפנסיה או חיים על הצלחת העבר הם ממשיכים ליצור ולהמציא את עצמם מחדש.

 

למרות ההצלחה העצומה בחו"ל שמתבטא בכיכוב בפסטיבלים הכי גדולים בעולם והפקה לאמנים מהשורה הראשונה, דובדב ואייזן לא שכחו מאיפה הם באו. מדי שנה הם מוצאים את הדרך לחזור הביתה לישראל בין לו"ז צפוף של הופעות בחו"ל, כדי לחגוג כאן, עם הקהל הביתי,  את ההצלחה שלהם. אמש (ה') התקיים המופע השנתי של ההרכב, שחזר לראשונה אחרי 5 שנים לגני התערוכה, המקום אותו הם מחשיב  לבית.

 

 אינפקטד מאשרום
אינפקטד מאשרום( עידן הורטה)1/1 תמונות

 

המופע השנתי של אינפקטד מאשרום הפך למסורת וסיפור הצלחה עצום. הסיבה לכך היא לא רק המוזיקה המעולה של ההרכב אלא העובדה שמדי שנה המופע מצליח להיות שונה מקודמו וייחודי. הפעם החליטו אינפקטד מאשרום לקחת את הקונפסט השונה צעד אחד קדימה והביאו למופע את תזמורת המהפכה, מה שהתגלה כהחלטה מבריקה.

התזמורת, שהייתה מורכבת מכ-30 נגנים קלאסיים, שניגנו יחד עם אינפקטד את רוב השירים בערב ואת חלקם אף עיבדו מחדש וכבר ב-"Release Me" ו-"Saeed", שפתחו את המופע בצורה נהדרת, היה אפשר לראות שהתזמורת מוסיפה המון נפח לטראקים.

 

 

הטאץ' של המוזיקה הקלאסית יכל בקלות להפוך לגימיק אבל האמת שבכל הביצועים בערב, ללא יוצא מן הכלל, התזמורת נתנה ערך מוסף. אני לא מבין גדול במוזיקה קלאסית אבל אני כן יכול להגיד שהשילוב של תזמורת המהפכה עם  אינפקטד עבד בצורה אדירה ואף נגע בשלמות ברגעים מסוימים כמו בעיבוד לייב של "Bliss On Mushrooms" ושל להיט האלמותי של הצמד – "Becoming Insane", שזכה לביצוע מבריק במופע.

 

מבט מסביב על הקהל מגלה תמהיל מעניין מאוד. מצד אחד צעירים בסוף שנות העשרה שלהם שיצאו לחמשוש מהצבא ומגיעים לחגוג במסיבה הכי טובה שמתקיימת כאן ומצד שני אנשים בשנות ה-40 שלהם, שגדלו עם אינפקטד מאשרום והגיעו כדי לחוות עוד ערב מצוין עם הלהקה שהם כל-כך אוהבים ובין לבין אלפי אנשים בגילאים שונים ומאוכלוסיות שונות. המשותף לכולם הוא האהבה לאינפקטד מאשרום, שמאז ומתמיד הצליחה לדבר לדורות וקהלים שונים בזכות שפה משותפת שמתבטאת במוזיקה לפני ואחרי הכל משדרת חופש.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כהרגלם בקודש, אינפקטד מאשרום אירחו כמה אמנים מובילים איתם עבדו במהלך הקריירה המפוארת שלהם. הראשון היה Bliss  (יונתן מרקוב), אחד מאמני הפסיי טראנס האיכותיים והמוערכים שיצאו מישראל, שיחד עם אינפקטד ניגן את הרמיקס המעולה שלו ל-"Bust a Move" שזכה לחיזוק מתזמורת המהפכה . מיד לאחר אחר מכן ניגנו אינפקטד ובליס את "Bliss On Mushrooms", שיתוף הפעולה החדש שלהם, שהיה לאחד הביצועים היותר מרשימים של הערב.

 

אורח נוסף היה טונה, שכמו בשנה שעברה ביצע עם אינפקטד מאש-אפ מצוין ל"יא' 2" ו-"Artillery" וכן את "Lost In Space", העיבוד החדש שיצרו אינפקטד ל"אבודים בחלל" של טונה ו-A-WA. מילה טובה מגיעה לאינפקטד על בניית הסטליסט. כשמוציאים אלבום חדש קל מאוד להתפתות ולהעמיס את המופע בטראקים שיעזרו לקדם אותו אבל אינפקטד, שמעלים מופע כזה בארץ פעם בשנה, חשבו קודם כל הקהל וידעו שזה רוצה לשמוע את הקלאסיקות של ההרכב. לכן, מלבד ל-"Bliss on Mushrooms" ו-"Lost In Space", הצמד לא שילב קטעים מהאלבום החדש.

 

 אינפקטד
אינפקטד( עידן הורטה)1/1 תמונות

 

במקום טראקים חדשים  קיבלנו הוא מסע מוזיקלי נהדר עם טראקים שנוצרו בשלושה עשורים שונים ומראים את ההתפתחות של ההרכב עם השנים. הביצועים הארוכים והמלאים למרבית הטראקים, יחס עם הכריזמה הנוטפת של דובדב, האיכויות האדירות של אייזן על העמדה והקסמים שארז נץ עושה עם הגיטרה חיפו על מחסור בטראקים כמו "Converting Vegetarians", "Project 100" ו-"The Legend Of The Black Shawarma"".

 

אחרי שעה וארבעים דקות מדהימות עלה ההרכב להדרן עם "Heavyweight", אחד הטראקים היותר טובים ומצליחים להם וחתמו ערב אדיר ויוצא דופן שמוכיח בפעם המי יודע כמה – אינפקטד מאשרום הוא אחד ההרכבים הטובים שהיו כאן מאז ומעולם.