הפרלמנט בירדן הגיש הצעת חוק לביטול הסכם הגז עם ישראל

אחמד אל-פריחאת, חבר הפרלמנט, מסר לתקשורת שעל פי הנוסח ייאסר על מוסדות מדינה וחברות בבעלות ממשלתית לייבא גז, אך ההסכם עם "נובל אנרג'י" לא יבוטל. "אסור לייבא נפט מהישות הציונית"

זמן צפייה: 05:26

הפרלמנט הירדני הסכים היום (ראשון) ברוב קולות להעביר בקשה דחופה לממשלה במדינה, כדי שתנסח הצעת חוק לביטול הסכם הגז במדינה. באחד הסעיפים בהצעה נכתב: "אסור לשום משרד, מוסד ממשלתי או לחברה בבעלות המדינה לייבא גז או כל מוצר נפט מהישות הציונית".

אחמד אל-פריחאת, חבר הפרלמנט, הבהיר לאתר החדשות במדינה "אל ממלכה" כי מדובר באיסור הנוגע למוסדות המדינה בלבד, וציין כי ההסכם עם חברת "נובל אנרג'י לא יבוטל". כלומר, חברות פרטיות יוכלו להמשיך להתנהל מולה החברה, שנמצאת בבעלות אמריקנית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מלך ירדן: נצטרך לראות איך למצוא בתוכנית השלום את הצד החיובי

שר ירדני לשעבר נטש את האולפן: "לא אשתתף בדיון עם ישראלי"

בכירים ירדנים: "המלך עבדאללה לא מאמין למילה של נתניהו"

אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור
אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור | צילום: חברת דלק

עוד צויין כי לפי החוקה בירדן, כעת יתחיל תהליך קבלת הצעת החוק. ההצעה תועבר לוועדה פרלמנטרית שתעסוק בנושא, והיא תיתן את דעתה. אם תחליט הוועדה לקבלה, היא תעביר אותה לממשלה. זאת, על מנת שתגיש הצעת חוק בעניין לפרלמנט במדינה.

הפרלמנט במדינה מייצג את עמדת העם, המתנגד להסכם שמוביל המלך עבדאללה. בשבועיים האחרונים, בכל יום שישי נערכו ברבת עמון הפגנות נגד הסכם הגז עם ישראל. כך לדוגמה, ביום שישי האחרון  הפגינו כ-700 ירדנים נגד ההסכם. במהלך ההפגנה נשמעו קריאות רבות, בהן: "תיפול עסקת הגז", "תבוטל עסקת הבושה", ו"גז האויב הוא בגידה". כמו כן, קראו המפגינים: "הנורמליזציה היא בגידה.