העובדת שהותקפה במקדונלד'ס, צילום מסך

"הקש ששבר": עובדת במקדונלד'ס הותקפה כי העירה ללקוח • תיעוד

יסמין ג'יימס, עובדת בסניף בפלורידה, אמרה לסועד לבקש ממנה קש לשתייה במקום לקחת בעצמו. בתגובה, תקף אותה. העובדת, שנאבקה בו, אמרה לאחר התקרית: "רק רציתי להרחיקו"

סרטון שבו נראה לקוח ברשת מקדונלד'ס בפלורידה תוקף עובדת הכה גלים ברשת והציף את נושא בטיחות עובדים במקום העבודה. הסרטון, שהפך בינתיים לוויראלי, מציג תיעוד של אלימות שהופנתה כלפי עובדת ברשת מקדונלד'ס, רק בגלל שהעירה ללקוח. 

תחילתו של המקרה ביום שני האחרון, אז העירה העובדת, יסמין ג'יימס בת ה-20, ללקוח כי עליו לבקש קש לשתייה, במקום לקחת בעצמו. הלקוח, דניאל טיילור בן ה-40, לא אהב את ההערה והחל להפוך לתוקפני. רגעים ספורים לאחר מכן, הטיח טיילור בעובדת קללות, רכן לעברה, תפס אותה בחולצתה, משך אותה אליו בעוצמה וניסה להכות אותה בפניה. "הוא תפס אותי וזה באמת הפחיד אותי כי לא ידעתי אם יש לו אקדח או סכין", אמרה ג'יימס לרשת הטלוויזיה WTSP. "כשהוא תפס אותי, הרצון העיקרי שלי היה להרחיק אותו ממני בצורה הכי יעילה שאני יודעת", הוסיפה.

הסרטון האלים: 

במהלך הסרטון נראית העובדת משיבה מהלומות ללקוח שתקף אותה. לדבריה, לכל אורכה של התקרית, המנהלים שלה לא נחלצו להגנתה. עם זאת, היא לא מאשימה אותם בכך שלא התערבו: "הם מעולם לא קיבלו הכשרה מתאימה כדי להתמודד עם לקוחות שמתפרעים". כעת, קוראת העובדת לרשת המזון המהיר לפעול כדי לשפר את בטיחות העובדים ולהכשיר את המנהלים בהתמודדות עם מצבים מעין אלו. "זהו הקש ששבר, לאלימות נגד כל העובדים והנשים", אמרה ג'יימס.

בהצהרה שפרסמה "מקדונלד'ס" ביום חמישי, נאמר כי "העדיפות הגבוהה ביותר של הרשת" היא הבטיחות של כל הנוכחים במסעדה. "אנחנו עומדים איתן עם העובדים שלנו בכל מקום, כולל העובדים שלנו במסעדה הזו שהיו מעורבים באירוע הזה".

כעת, מבקשים עורכי דינו של ג'יימס, שנגדו הוגשה תלונה, לרכך את ההאשמות נגדו ולהחליף את האישום בתקיפה לאישום בעבירה של "יצירת אווירה מאיימת". מנגד, העובדת המותקפת, עזבה את עבודתה ברשת המזון, שכן לדבריה היא לא מרגישה בנוח להיות "פרנואידית" ו"מפוחדת" בזמן שהיא עובדת.